Jump to content

Uğur DAĞ

Standart Uye
  • İçerik sayısı

    58
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Natural

Uğur DAĞ Hakkında

  • Derece
    Çırak

Kişisel bilgiler

  • Araç Bilgileriniz
    VOLKSWAGEN GOLF MK2

Güncel Profil Ziyaretleri

3.343 profil görüntüleme
  1. Uğur DAĞ

    Türkiyede zor

    Enjeksiyona çevirmeden zor iş gibi. Bi baktım şöyle zor gibi görünüyor bizim memlekette. Yapsan bile ne kadar etkili olacak, gerek var mı? Olmayacak iş değil bi şekilde oldurulur ama kim yapacak. Amerikancı ustalara bir sormak gerek onlar illaki karşılaşmışlardır. Malum onlarda SC baya bi popüler.
  2. Uğur DAĞ

    İnterkol Hangisi uyumlu

    iveco dailylerden alıyolardı bi ara.
  3. Oto Servisimizin ismi değişiyor. Şöyle farklı orijinal kallavi bi isim önerisi olan var mı? Marka olabilecek cinsten.
  4. Uğur DAĞ

    Araçlarda İmmobilizer(Code) Sistemi Nedir?

    Eskiden immobilizer mi vardı takıyodun baston kilidi oh mis
  5. Uğur DAĞ

    xneon lambası

    Aracın orijinalinde xenon yoksa sonradan takıldığında ustanın sigorta, röle gibi sistemleri kesinlikle kullanması gerekir. daha aydınlık görüş için arabayı yakmaya gerek yok işi ehline yaptırın.
  6. Uğur DAĞ

    COMPUTEST

    Computest adı verilen ikinci el araç ekspetezi yapan işletmeler son zamanlarda mantar gibi çoğaldılar. Eline iki makine tutuşturan arabadan biraz anlayan herkes computest yapabiliyor. Ama bu iş o kadar değil. İşini iyi yapan işletmeler var belki ama iş ahlakı olmayan işletmeler galiba bunlardan daha fazla. Dikkat edin. İkinci el satıcıları(al-satcılar), galericiler Computest merkezleri ile anlaşıp, kötü arabaya bile iyi dedirtebiliyor. Satılacak arabanın plakası klonlanabiliyor. Siz orda çay kahve içerken yükte hafif pahada ağır parçalarınız çalınabiliyor. İşin ehli olmayan personellerin yaptığı dyno testleri aracınıza zarar veriyor. Gelelim geçerliliğine; Çoğu işletmede usta yok. "arabadan anlayan abiler" var. Boyalı olmayan parçaya boyalı, bitmiş motora çok iyi diyebilirler. Boya işi zaten çok karmaşık bir durum. Üretici firmalar sac üzerine attıkları boyanın aracın her yerinde aynı kalınlıklarda olmayacağını zaten bildiriyor. Tavandaki boya kalınlığını kerteriz alıp motor kaputunu ona göre incelemek ne kadar doğrudur tartışılabilir. Dışarda computest işletmesinde boya testi yaptırıp boyalı olduğunu öğrendiğiniz parçaya yetkili servis boyasız diyebilir. Üretici kendisini korumak için ve her noktaya aynı kalınlıkta boya atamadığı için mikron aralıklarını açık bırakabiliyor. Dyno testi ile performansınızı ölçüp motor çok iyi derler. Ama performanslı motor sağlıklı demek değil. Yağ yakan bir motor daha iyi performans gösterebilir. Ama çoğu işletmede işin ustası olmadığından bunu göremezler. Fren testi yapılırken aracın kaç metrede duracağını net ölçemezler. Sadece bir simülasyon gibidir computestlerdeki fren testleri. yaklaşık bilgi verir. Ekipmanı yeterli değilse aracın geçmişindeki arıza kayıtlarını göremez. Tüm bunlar ve sayamadığım bir çok sebenten, bence en doğrusu usta kontrolü. Önce güvendiğiniz bir kaportacıdan kaporta boya ekspertizi için yardım isteyin. Sonra bir mekanik ustasından motoru kontrol etmesini isteyin. Kaporta ustası görerek dokunarak net bilgiyi verecektir. Motor ustaları motoru dinleyerek koklayarak izleyerek bile nokta atışı yapıp en doğru bilgileri verecektir. İyi forumlar.
  7. Uğur DAĞ

    Araçlarda ki Aerodinamik Yapı Nedir?

    en iyisi hala abt mi ?
  8. Çok abartmadan tinerle silebilirsiniz. Ama çok abartmadan. Baktınız çıkmıyor zorlamayın. Camları eritmesin.
  9. Uğur DAĞ

    Dünya'nın en güvenli arabası hangisidir?

    Ncap biraz ticari bi olay zaten. 50-75 Km hızla çarpışmalar yapılıyor. Satış öncesi bir reklam gibi sanki biraz. Piyasa araçlarından evet volvo ciddi seviyede güvenli hele şu son zamanlarda sürücü, yolcu güvenliği kadar yaya güvenliği için de ciddi çalışmaları var. Adam zaten baştan açmış arayı. Emniyet kemeri benim aklıma geldi en güvenlisi ben olcam diyor.
  10. Uğur DAĞ

    En iyi şanzıman yapısı hangi markada kullanılıyor?

    Japon markalarında çok iyi şanzımanlar vardı. Ama artık onlarda basite kaçıyor. DSG desen ayrı sıkıntı. CVT daha işi olan bi tip. Zor bi soru
  11. Uğur DAĞ

    Dünya'nın en iyi lastik markası hangisidir?

    Neye göre kime göre? Aracın performansı, ağırlığı, yol şartları, hava şartları gibi değişkenleri var bu durumun? Benimki gibi düşük performanslı hafif bi aracın varsa Petlas her türlü ideal. Ama 3000cc bi araca biniyorsan Continental.
  12. Uğur DAĞ

    Araçta Su Kaçakları Hakkında Bilinmesi Gerekenler

    Kış geldi. Antifirizler tekrar doldurulacak araca. Ufak tefek kaçaklar pas ile kireç ile doldu. Antifirizi fulleyince onların hepsi açılacak ve araç su eksiltecek. Radyatör bakımınızı yaptırın antifirizini ona göre doldurun. Radyatör aracın en önemli parçalarından. Eğer aracınızda kaçak vs. yoksa bile su ile karıştırın. Ankara gibi bir yerde yaşıyorsanız, 4 litre radyatör deponuz varsa 3lt antifirize 1 litre su koyun yaklaşık -20 derecelik bir antifiriz elde etmiş olursunuz. Normal şartlarda Ankara soğuklarına -20 yeterli olacaktır.
  13. Uğur DAĞ

    Boyasız Göçük Düzeltme Nasıl Yapılır?

    Boyasız göçük düzeltme normalden daha pahalı olabilir. Daha fazla emek ister zaman ister en önemlisi sabır ister. Norma bir kaportacının yarım saatte çekiçleyerek yaptığı yeri boyasız göçük ustası belkide bir gün boyunca çeker durur. Ona göre de işçilik alır. Ama orijinalini bozmadığından değer mi değer. Aracın kordon bölgelerine uygulaması daha zordur. Hasarın yerine bağlı olarak hatalar kalabilir. Reklamlara dikkat bazı göçükcüler işinden çok photoshopta usta.
  14. benzin 5.60 oldu boşvermek lazım cam filmini buna yüklenmeli
  15. Basınçtan olabilir, maf sensörü olabilir, lpg beyni olabilir belkide çok basit bir gaz ayarıdır. Birden fazla sebebi olabilir. Ustaya göstermekte fayda var.
×

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.