Jump to content

Ekspertiz

Standart Uye
  • İçerik sayısı

    23
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

3 Natural

Ekspertiz Hakkında

  • Derece
    Meraklı

Kişisel bilgiler

  • Araç Bilgileriniz
    Peugeot 3008 2017

Güncel Profil Ziyaretleri

Güncel ziyaretçiler bloku aktif değil. Diğer kullanıcılar son ziyaretçilerinizi aktif edene kadar göremezler.

  1. İlanda herhangi bir iletişim bilginiz yer almıyor, neden acaba?
  2. İster sıfır kilometre isterseniz ikinci el araç almış olun, her ikisinde de mutlaka düzenli olarak periyodik bakım talimatına uyulması gerekir. Motorlu araçların periyodik bakımları ile ilgili olarak genellikle küçük sınıf araçlarda belirli bir kilometre baz alınırken, iş makinesi gibi büyük araçlarda çalışma saati baz alınır. Kilometresi veya çalışma saati dolan araçların yetkili servisler tarafından bakımlarının yapılması gerekir. Periyodik bakımın önemi nedir? Bilindiği üzere kullanmış olduğumuz araçlar tamamen mekanik ve elektronik sistemlere sahip olduğu için belirli bir süre sonra bakıma ihtiyaç duyarlar. Araç periyodik bakımı olarak bilinen bu uygulamayı genellikle yetkili ve özel servisler gerçekleştirir. Periyodik bakım tablosu küçük sınıf araçlar için genellikle 10.000-15.000 kilometre arasındadır. Bu kilometreyi doldurmuş olan araçların mekanik ve elektronik aksamlarının yeniden kontrol edilmesi gerekir. Özellikle fren, yağlama, ateşleme, lastik, ön düzen ve güvenlik sistemleri bölümlerinin bakımı zamanında yapılmalıdır. Aracın bakım ve kontrol zamanı geldiğinde araç bakımını gerçekleştirmek için yetkili veya özel servisler tercih edilmelidir. Servis hizmeti araç marka ve modeline göre değişiklik gösterse de özel olarak hizmet veren servislerin büyük bir bölümü birçok markanın belirli standartlarda bakımını yapabilmektedir. Aracın bakımı için tercih edilen servis, her araç için belirlenmiş olan periyodik bakım çizelgesini takip etmek zorundadır. Her marka ve model için farklı bir bakım çizelgesi bulunur. Aracın marka ve modeline göre belirlenen bu bakım çizelgeleri, servisin vermesi gereken hizmeti kısa bir biçimde tablo üzerinde göstermektedir. Araç bakıma nasıl götürülmelidir? Günümüz şartlarında araç kullanan kişilerin, kaza ve arıza dışında araçlarını belirli bir kilometreden sonra araçlarını bakıma götürmeleri gerekir. Aracını yetkili veya özel servise götürmeyi düşünen kişiler, ilk olarak servis ile irtibata geçmek suretiyle aracı ile ilgili olarak periyodik bakım formunu doldurmalıdır. Bu form sizin aracınız ile ilgili olarak servisin en kısa sürede hizmet vermesine büyük kolaylık sağlamaktadır. Periyodik bakım sonrası ne yapmalı? Bir araç kaza ve arıza dışında servise götürülüp bakımı yaptırıldıktan sonra, servis tarafından periyodik bakım tablosu bakımı yaptıran kişiye teslim edilir. Bu tablo söz konusu araç için bir daha ne zaman bakım için servise gitmeniz gerektiğini belirtir. Bununla birlikte aynı tablo hangi bakımları yaptırmanız gerektiği konusunda bilgi verir. Araç bakımınızı düzenli periyotlarla yaptırmayı unutmayın. Aldığınız önlemlere rağmen beklenmedik durumlarla karşılaşabilirsiniz.
  3. Hava yastığının şişme prensibi nasıldır? Araç içerisinde bulunan hava yastığı nasıl çalışır? Aracın etrafında bulunan alıcıların kaza sırasında aldığı darbeyi NaN3 kimyasal maddesinin bulunduğu tüpe sinyal göndermesi ile işlem başlar. Gönderilen bu sinyal o bölgede küçük bir ısınma meydana getirir. Isınmaya bağlı olarak NaN3 kimyasalı nitrojene dönüşerek hava yastığının şişmesini sağlar. Hava yastığının şişme süresi saniyenin 3’te 1 birinden daha az sürede ve şişme hızı ise yaklaşık 300 Km/h ile gerçekleşir. Hava yastığı alıcıları nasıl işler? Hava yastığı alıcıları sistemin kaza sırasında çalışmasını sağlayan parçalardır. Aracın belirli noktalarına konulan alıcıların her biri farklı hava yastığını çalıştırma ile görevlidir. Kaza sırasında darbe almayan hava yastığı kesinlikle açılmaz. Yani, araç önden çarptığı zaman, tavan kısmında ve aracın yan kısımlarında bulunan hava yastıkları kesinlikle devreye girmez.
  4. Hava yastığı, otomobiller başta olmak üzere birçok motorlu araçta kullanılan güvenlik ekipmanları arasında yer alır. Bu sistemlerin araçlarda kullanılmasının en temel nedeni çarpışma sırasında araç içerisinde bulunan kişilerin ölümüne veya ciddi derecede yaralanmalarına sebep olabilecek noktalarda maksimum koruma sağlamasıdır. Araç güvenliği ile ilgili olarak birçok sistem her an aktif pozisyonda hizmet verirken, hava yastıkları kazanın gerçekleştiği andan itibaren devreye girerek sürücü ve yolcuların güvenliğini sağlamaktadır. İlk olarak, aracın ön, arka, yan ve tavan kısımlarına konulan alıcılar kaza sırasında aldığı darbeyi fabrikasyon verileri ile otomatik olarak karşılaştırır. Bu karşılaştırma neticesinde darbenin şiddeti standart verilerin üzerinde ise sistem otomatik olarak devreye girer ve hava yastıkları şişmek suretiyle bulunduğu bölgedeki yolcuların kafa, göğüs, omuz ve diz bölgelerinin zarar görmesini önler.
  5. Kış aylarının gelmesiyle birlikte otomobillerde bir takım önlemler almak gerekir. Zira kar yağışı ve buzlanma otomobil sürücüleri ve yolcular için ciddi tehlikeler oluşturur. Bazı sürücüler kış lastiği tercih ederken bazıları ise zincir kullanmayı tercih eder. Peki güvenliği en iyi sağlayan yöntem kış lastiği kullanmak mı yoksa zincir kullanmak mı? Öncelikle belirtmemiz gereken şu ki; kış lastikleriniz takılı olsa dahi otomobilin bagajında kar zinciri bulundurmak mecburi. Çünkü bazı zamanlarda yollarda kış lastikleri yeterli olamayabiliyor. Kış lastiklerinin yetersiz olduğu boyuttaki kar ve buz olduğu zamanlarda (Uludağ, Kartepe yolları vs.) zincir takmanız gerekiyor. Sadece kış lastiğine güvenirseniz, trafik polisi kontrolünde ceza yemeniz olası bir durum. Bildiğiniz gibi zincirler, araçların buzlu ve karlı yollarda yoluna problemsiz bir şekilde devam edebilmeleri için dizayn edilmiş güvenlik araçlarıdır. Lastiğin yol ile temas eden yüzeyini kavrar ve kar veya buz üzerinde rahatça hareket etmesini sağlar. Lastiklere zincir takmak, zahmetli bir iş ancak buzlu ve karlı yollarda hayat kurtarabiliyor. Fakat zinciri lastiklere dikkatli ve düzgün takılması gerekiyor. Zira beklenen performansı sağlamaz ve lastiklere zarar verebilir. Zincir takılı bir şekilde aracınızı kullanırken hızınız 50km/saati geçmemesi gerekiyor. Kış lastikleri, soğuğa karşı dayanıklı kauçuk malzemeren üretilen, buz ve karlı zeminde üst düzey çekiş ve fren performansı sergileyen lastiklerdir. Yumuşak yapısı sayesinde, yazlık lastikler gibi 7­°C’nin altındaki sıcaklıklarda sertleşme yapmaz. Kış lastiklerinin avantajları olduğu kadar dezavantajları da bulunmakta. Örneğin fiyatı kar zinciriyle karşılaştırılamayacak kadar yüksek. Kar zincirini takım olarak 50-100 TL arasında bir fiyatla satın alabilirsiniz. Fakat 4 adet kış lastiği maliyeti 800 ila 1400 TL arasında değişmekte. Elbette fiyatlar kalite, marka, ebat gibi etkenlerle değişkenlik gösterebilir. İkinci el piyasasında ise daha ucuza bulabilirsiniz. Fakat lastiklerin az kilometre yapmış olması ve temiz durumda olması önem arz etmekte. Diğer bir husus ise yakıt sarfiyatı. Zira kıs lastikleri, yaz lastiklerine nispeten daha fazla yakıt tüketimine sebep olabiliyor. 2 Kışlık, 2 Yazlık Olmaz Kış lastiği kullanımında en sık yapılan yanlışlardan biri sadece öndeki lastikleri kış lastikleriyle değiştirmek. Bu, çok sayıda uzman tarafından sıklıkla belirtilen son derece yanlış bir uygulama. Sadece iki adet kış lastiği takmak aracı potansiyel olarak tehlikeli bir hale getirir. Araç dengesizleşir ve bu durumda sürüş özellikleri de olumsuz etkilenir. Şöyle ki; ön iki lastik yola gayet iyi tutunuyor, fakat arkada bulunan iki yazlık lastik yola tutunamıyor ve sürekli kaydırma halinde. Yani ön tarafta bir denge durumu söz konusu, ancak arka taraf dengesiz olduğu için haliyle araç potansiyel bir tehlike haline geliyor. Aşağıdaki örnek ile farkı daha iyi anlayabiliriz; 4 mevsim lastiklerle kış lastikleri bir değildir Hem yaz hem de kış koşullarında kullanışlı olduğu iddia edilen lastik türleri de bulunmakta. Bu lastikler yazlık lastiklere oranla ıslak zeminde daha iyi performans sergiliyor. Fakat kesinlikle bir kış lastiğinin yerini tutamaz. Çünkü bir lastiğin yaz aylarında sıcak asfaltta, kış aylarında da karlı yolda sorunsuz performans sergilemesiz imkansızdır. Bunu aşağıdaki videoyu izleyerek daha iyi anlayabiliriz; Kar paleti iyi bir alternatif olabilir mi? Kış lastiği ve kar zincirinden bağımsız bir alternatif de kar paleti. Bu aracın uygulanması zincire göre daha basit. Zincirlerde oluşan dolanma riski kar paletlerinde yok. Paleti lastiğin üstüne seriyorsunuz, aracı biraz hareket ettirdikten sonra iyice gerip bağlıyorsunuz. Yani uygulaması kolay. Yüksek kaliteye sahip kar paletleri hem işini iyi yapıyor hem de uzun süreli kullanılabiliyor. Ancak üst düzey kaliteye sahip kar paletlerinin fiyatları yaklaşık olarak 1000 TL civarında. Yani 4 adet orta kalite kış lastiğiyle yaklaşık olarak aynı fiyatta. 100-200 TL civarında satılan kar paletleri de bulunmakta. Fakat tahmin edildiği gibi bu paletler düşük kalitedeler ve daha ilk kullanımda dişleri kırılabiliyor. Yüksek kaliteli paletlerin fiyatlarının düşmesi durumunda kış lastiklerine iyi bir alternatif olacağı aşikar. Son olarak Bilindiği gibi buzlu ve karlı yollarda araçların kontrolünü kaybederiz. Eğer yeterli önlem alınmazsa bir nehirde sürüklenir gibi sürüklenir gideriz. Trafik kazaları ve yaralanmalar/can kayıpları kaçınılmaz olur. Bu nedenle kış lastiği veya zincir kış ayları için bir lüks değil, can güvenliğimiz için son derece önem teşkil ediyor. Bu sebeple herkese imkanı doğrultusunda yukarıda bahsettiğimiz araçlardan birini kullanmalarını öneriyoruz. kaynak
  6. Ekspertiz

    2017 Citroen C3 1.6 BlueHDi Live Özellikleri

    Model Yılı 2017 Kilometresi 0 KM Yakıt Türü Dizel Vites Tipi (ileri) Düz 5 ileri Silindir Hacmi (cc) 1560 Beygir Gücü (hp) 75 Maksimum Tork (nm) 233 0-100 Hızlanma (sn) 15,5 Maksimum Hız (km/s) 169 Şehir İçi Ort. Tüketim (lt) 4,3 Şehir Dışı Ort. Tüketim (lt) 3,2 Karma Yakıt Tüketimi (lt) 3,6 Yakıt Deposu (lt) 42 Uzunluk (mm) 3996 Genişlik (mm) 1749 Yükseklik (mm) 1490 Bagaj Hacmi (lt) 300 Boş Ağırlık (kg) 1090 Lastik Ebatları 195/65 R15 Co2 Emisyon Oranı (gr/km) 93 Euro Ncap Puanı 4
  7. Ekspertiz

    2017 Citroen C3 1.2 Live Özellikleri

    Model Yılı 2017 Kilometresi 0 KM Yakıt Türü Benzin Vites Tipi (ileri) Düz 5 ileri Silindir Hacmi (cc) 1199 Beygir Gücü (hp) 82 Maksimum Tork (nm) 118 0-100 Hızlanma (sn) 14,9 Maksimum Hız (km/s) 168 Şehir İçi Ort. Tüketim (lt) 5,7 Şehir Dışı Ort. Tüketim (lt) 4,1 Karma Yakıt Tüketimi (lt) 4,7 Yakıt Deposu (lt) 42 Uzunluk (mm) 3996 Genişlik (mm) 1749 Yükseklik (mm) 1490 Bagaj Hacmi (lt) 300 Boş Ağırlık (kg) 980 Lastik Ebatları 195/65 R15 Co2 Emisyon Oranı (gr/km) 109 Euro Ncap Puanı 4
  8. Model Yılı 2017 Kilometresi 0 KM Yakıt Türü Benzin Vites Tipi (ileri) Otomatik Silindir Hacmi (cc) 1499 Beygir Gücü (hp) 136 Maksimum Tork (nm) 220 0-100 Hızlanma (sn) 9,6 Maksimum Hız (km/s) 205 Şehir İçi Ort. Tüketim (lt) 6,5 Şehir Dışı Ort. Tüketim (lt) 4,6 Karma Yakıt Tüketimi (lt) 5,3 Yakıt Deposu (lt) - Uzunluk (mm) - Genişlik (mm) - Yükseklik (mm) - Bagaj Hacmi (lt) - Boş Ağırlık (kg) 1590 Lastik Ebatları - Co2 Emisyon Oranı (gr/km) 124 Euro Ncap Puanı -
  9. Model Yılı 2017 Kilometresi 0 KM Yakıt Türü Dizel Vites Tipi (ileri) Otomatik Silindir Hacmi (cc) 1496 Beygir Gücü (hp) 116 Maksimum Tork (nm) 270 0-100 Hızlanma (sn) 10,9 Maksimum Hız (km/s) 191 Şehir İçi Ort. Tüketim (lt) 4,6 Şehir Dışı Ort. Tüketim (lt) 3,3 Karma Yakıt Tüketimi (lt) 4,1 Yakıt Deposu (lt) - Uzunluk (mm) - Genişlik (mm) - Yükseklik (mm) - Bagaj Hacmi (lt) - Boş Ağırlık (kg) 1505 Lastik Ebatları - Co2 Emisyon Oranı (gr/km) 108 Euro Ncap Puanı -
  10. Model Yılı 2017 Kilometresi 0 KM Yakıt Türü Benzin Vites Tipi (ileri) Otomatik Silindir Hacmi (cc) 1499 Beygir Gücü (hp) 136 Maksimum Tork (nm) 220 0-100 Hızlanma (sn) 8,7 Maksimum Hız (km/s) 210 Şehir İçi Ort. Tüketim (lt) 6,3 Şehir Dışı Ort. Tüketim (lt) 4,5 Karma Yakıt Tüketimi (lt) 5,1 Yakıt Deposu (lt) 52 Uzunluk (mm) 4329 Genişlik (mm) 1765 Yükseklik (mm) 1440 Bagaj Hacmi (lt) - Boş Ağırlık (kg) 1395 Lastik Ebatları 195/55 R16 Co2 Emisyon Oranı (gr/km) 119 Euro Ncap Puanı -
  11. Model Yılı 2017 Kilometresi 0 KM Yakıt Türü Dizel Vites Tipi (ileri) Otomatik Silindir Hacmi (cc) 1496 Beygir Gücü (hp) 116 Maksimum Tork (nm) 270 0-100 Hızlanma (sn) 10,3 Maksimum Hız (km/s) 200 Şehir İçi Ort. Tüketim (lt) 4,4 Şehir Dışı Ort. Tüketim (lt) 3,6 Karma Yakıt Tüketimi (lt) 3,9 Yakıt Deposu (lt) 52 Uzunluk (mm) 4329 Genişlik (mm) 1765 Yükseklik (mm) 1440 Bagaj Hacmi (lt) - Boş Ağırlık (kg) 1425 Lastik Ebatları 195/55 R16 Co2 Emisyon Oranı (gr/km) 103 Euro Ncap Puanı -
  12. 2017 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 950 bin – 1 milyon adet aralığında olması tahmin ediliyor. İşte Ekim ayının en çok satan modelleri; Sıra Model Ekim Satış Toplam Satış 1 Fiat Egea* 3.741 32.999 2 Renault Megane* 3.614 28.766 3 Renault Clio* 3.370 23.995 4 VW Passat 3.592 21.561 5 Toyota Corolla 2.899 18.993 6 Ford Focus* 2.048 16.688 7 Renault Symbol 1.507 16.667 8 VW Polo 1.520 16.238 9 Opel Astra* 1.819 15.334 10 Hyundai i20 1.478 15.040 11 Honda Civic* 1.433 14.951 12 Dacia Sandero 1.312 14.081 13 Nissan Qashqai 2.749 13.270 14 VW Golf 1.200 12.461 15 Dacia Duster 1.649 12.017 16 Peugeot 301 1.345 11.294 17 Citroen C-Elysee 1.121 9.864 18 Hyundai Accent Blue 1.124 8.882 19 VW Jetta 793 8.612 20 Mercedes C Serisi* 1.366 8.492 Ekim Ayında En Çok Satan Ticari Araçlar Sıra Model Ekim Satış Toplam Satış 1 Ford Tourneo Courier 2.659 21.504 2 Ford Transit Courier 2.419 20.586 3 Fiat Fiorino 2.684 18.617 4 Fiat Doblo 2.246 17.898 5 VW Caddy 895 7.675 * Sedan versiyon satış adetidir. Kaynak: ODD
  13. Ekspertiz

    Audi A1 Sportback 1.4 Sport Özellikleri

    Model Yılı 2017 Kilometresi 0 KM Yakıt Türü Benzin Vites Tipi (ileri) Otomatik Silindir Hacmi (cc) 1395 Beygir Gücü (hp) 125 Maksimum Tork (nm) 200 0-100 Hızlanma (sn) 8,9 Maksimum Hız (km/s) 204 Şehir İçi Ort. Tüketim (lt) 6,3 Şehir Dışı Ort. Tüketim (lt) 4,4 Karma Yakıt Tüketimi (lt) 5,1 Yakıt Deposu (lt) 45 Uzunluk (mm) 3973 Genişlik (mm) 1746 Yükseklik (mm) 1422 Bagaj Hacmi (lt) 270 Boş Ağırlık (kg) - Lastik Ebatları - Co2 Emisyon Oranı (gr/km) 117 Euro Ncap Puanı -
  14. Ekspertiz

    Audi Q7 3.0 TDI Özellikleri

    Model Yılı 2017 Kilometresi 0 KM Yakıt Türü Dizel Vites Tipi (ileri) Otomatik 8 ileri Silindir Hacmi (cc) 2967 Beygir Gücü (hp) 272 Maksimum Tork (nm) 600 0-100 Hızlanma (sn) 6,3 Maksimum Hız (km/s) 234 Şehir İçi Ort. Tüketim (lt) 6,7 Şehir Dışı Ort. Tüketim (lt) 6 Karma Yakıt Tüketimi (lt) 6,2 Yakıt Deposu (lt) 100 Uzunluk (mm) 5052 Genişlik (mm) 1968 Yükseklik (mm) 1740 Bagaj Hacmi (lt) 890 Boş Ağırlık (kg) - Lastik Ebatları - Co2 Emisyon Oranı (gr/km) 163 Euro Ncap Puanı 5
  15. Ekspertiz

    Audi Q5 2.0 TFSI Özellikleri

    Model Yılı 2017 Kilometresi 0 KM Yakıt Türü Benzin Vites Tipi (ileri) Otomatik 8 ileri Silindir Hacmi (cc) 1984 Beygir Gücü (hp) 230 Maksimum Tork (nm) 350 0-100 Hızlanma (sn) 6,9 Maksimum Hız (km/s) 228 Şehir İçi Ort. Tüketim (lt) 8,7 Şehir Dışı Ort. Tüketim (lt) 6,8 Karma Yakıt Tüketimi (lt) 7,5 Yakıt Deposu (lt) 75 Uzunluk (mm) 4629 Genişlik (mm) 1898 Yükseklik (mm) 1655 Bagaj Hacmi (lt) 540 Boş Ağırlık (kg) - Lastik Ebatları 235/65 R17 Co2 Emisyon Oranı (gr/km) 174 Euro Ncap Puanı 5
×

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.