Jump to content
  • 0
Uğur DAĞ

Servisimizin ismi değişiyor, önerileri alayım :)

Soru

Bu soruya 0 cevap geldi

Önerilen İletiler

Bu sorunun cevabı henüz gelmedi

Misafir
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Bu soruyu yanıtla...

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editör içeriğini temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: Uğur DAĞ
      Computest adı verilen ikinci el araç ekspetezi yapan işletmeler son zamanlarda mantar gibi çoğaldılar. Eline iki makine tutuşturan arabadan biraz anlayan herkes computest yapabiliyor.  Ama bu iş o kadar değil. İşini iyi yapan işletmeler var belki ama iş ahlakı olmayan işletmeler galiba bunlardan daha fazla. 
      Dikkat edin. İkinci el satıcıları(al-satcılar), galericiler Computest merkezleri ile anlaşıp, kötü arabaya bile iyi dedirtebiliyor.
      Satılacak arabanın plakası klonlanabiliyor.
      Siz orda çay kahve içerken yükte hafif pahada ağır parçalarınız çalınabiliyor.
      İşin ehli olmayan personellerin yaptığı dyno testleri aracınıza zarar veriyor.
      Gelelim geçerliliğine;
      Çoğu işletmede usta yok. "arabadan anlayan abiler" var. Boyalı olmayan parçaya boyalı, bitmiş motora çok iyi diyebilirler. Boya işi zaten çok karmaşık bir durum. Üretici firmalar sac üzerine attıkları boyanın aracın her yerinde aynı kalınlıklarda olmayacağını zaten bildiriyor. Tavandaki boya kalınlığını kerteriz alıp motor kaputunu ona göre incelemek ne kadar doğrudur tartışılabilir. Dışarda computest işletmesinde boya testi yaptırıp boyalı olduğunu öğrendiğiniz parçaya yetkili servis boyasız diyebilir. Üretici kendisini korumak için ve her noktaya aynı kalınlıkta boya atamadığı için mikron aralıklarını açık bırakabiliyor.
      Dyno testi ile performansınızı ölçüp motor çok iyi derler. Ama performanslı motor sağlıklı demek değil. Yağ yakan bir motor daha iyi performans gösterebilir. Ama çoğu işletmede işin ustası olmadığından bunu göremezler.
      Fren testi yapılırken aracın kaç metrede duracağını net ölçemezler. Sadece bir simülasyon gibidir computestlerdeki fren testleri. yaklaşık bilgi verir. 
      Ekipmanı yeterli değilse aracın geçmişindeki arıza kayıtlarını göremez.
      Tüm bunlar ve sayamadığım bir çok sebenten, bence en doğrusu usta kontrolü. Önce güvendiğiniz bir kaportacıdan kaporta boya ekspertizi için yardım isteyin. Sonra bir mekanik ustasından motoru kontrol etmesini isteyin. Kaporta ustası görerek dokunarak net bilgiyi verecektir. Motor ustaları motoru dinleyerek koklayarak izleyerek bile nokta atışı yapıp en doğru bilgileri verecektir.
      İyi forumlar.
    • Yazan: Uğur DAĞ
      Aracınızın aldığı hasarın, aracanızın piyasasına ne kadar yakınsa o kadar ağır hasarlı kabul edilir sigorta şirketlerince. Bazı sigorta şirketleri aracınızın kasko bedeli üzerinden %30,%40,%50 gibi tutarlar civarında hasarlarda aracınızı pert ederken bazı sigorta şirketlerinde bu durum söz konusu değildir. Pert olmaz dediğiniz aracı pert edebilir. Kesin pert dediğiniz aracın onarımını yaptırabilir. 
      Halk arasında airbagler açıksa pert olur kanısı yanlış. Airbag açıldı diye araç pert olmaz. Airbaglar bazı durumlarda küçük hasarlarda da açılabilir.
      50.000 TL kasko bedeli olan bir aracınız var. 25.000 TL hasar aldı. Genel olarak bütün sigorta şirketleri tarafından aracın pert edilmesi uygundur. Ancak bir hasarlı araç pert edilirken birden fazla hususta değerlendirilir. Karışık işlerdir, zaman alır, hayattan bezdirir
      Aracın piyasası; Aracınızın kasko bedeli piyasa bedelinden düşük ya da fazla olabilir. Bu durumlarda sigorta şlrketleri hangisi düşükse onu değerlendirmeye alıyor. Aracınızın sovtaj teklifleri düşük gelmiş olabilir. Bu bazı sigorta şirketleri tarafından oldukça fazla dikkate alınıyor.(Sovtaj: Aracınızın hasarlı halde satılabileceği rakamdır. Sigorta şirketleri aracınızı ihaleye açarak bu rakamı belirler.) Aracınız pert olduğunda sigorta şirketleri aracınızın sovtaj rakamını alır, üstünü tamamlayarak size öder. Örneğin 50.000 TL'lik araç 25.000 TL hasar aldığında sovtaj firmalarından gelen en yüksek teklif kabul edilir. Aracınıza belirlenen en yüksek sovtaj teklifi 20.000 ise sigorta şirketi onu alır, aracınızı sovtaj firmasına satar kalan 30.000 TL'yi kendisi tamamlar ve size 50.00 TL ödemiş olur. Eğer aracınız için sovtaj teklifleri düşük kalıyorsa aracınıza gelen en yüksek teklif 10.000 TL ise, cebinden 40.000 ödemek yerine aracınızın onarımını ister 25.000 TL ile işin içinden çıkar. Bu durum her sigorta şirketi için geçerli değildir. Bazı şirketlerde pert sınırı vardır. O sınırı geçen araç her şekilde pert olur eğer aksini istemez iseniz. Pert olan araçlar genellikle plakasız çekme belgeli olarak satılır. Tekrar trafiğe dönebilir. Ancak yanma vs. gibi durumlarda aracınız "tam zayi" olarak pert edilebilir. Bu durumda araç tekrar trafiğe çıkamaz. Pert araç tekrar trafiğe döndüğünde Tramer sorgulamalarında araçta ağır hasar kaydı çıkar. Pert yazmayabilir. Ağır hasar durumunda onarıldığında da ağır hasar olarak Tramer kaydı çıkar. Pert olduğu anlamına gelmez. Aracınız sigorta şirketince pert olmak-olamamak arasında kalabilir. Bu durumlarda kendi fikrim olarak mümkün ise sigorta şirketiniz ile pazarlık edin araç pert olsun. Ağır hasarlı bir aracı satma hem zor olacaktır hem de zarar etmeniz kaçınılmaz. Bu durumlarda aracınız için belirlenen piyasa fiyatında üç aşağı beş yukarı pazarlık yaparak pert olmasını sağlayıp, satışta ortaya çıkacak daha büyük bir zarardan kurtulabilirsiniz. Aracınızın ağır hasarı var ise onarım-pert kararı aşaması uzun sürecektir. Bu işlem servis,ekspertiz firması ve sigorta şirketi arasında döner ve zaman alıcı işlerdir. Trafik sigortasında (ZMSS) pert olmaz. Ancak sigorta şirketleri aracın pert olmasının onarılmasından daha uygun olması durumunda aracı kapalı bir şekilde pert eder. Yine sovtajla aracınızı satar ve size piyasa bedelinin ortalamasını öder. Sigorta şirketleri aracınızın ikinci el piyasasını belirlemek için sahibinden.com arabam.com gibi internet pazarlarını kullanır. İkinci el piyasası ilanlarda aynı özellikler ve yakın kilometrelerdeki araçların ortalamasını alarak belirler. Mantıksız gelebilir ama poliçelerde bunu kabul etmiş oluyorsunuz. Unutmayın kesilen her poliçe okunmuş kabul edilmiş sayılır.  En önemli yerlerden biri de; Sigorta şirketleri sizle pazarlık yapacak. Aracınızın piyasasının altında sizi zora sokacak bir rakam teklif ediliyorsa üzerine gidin kabul etmeyin. Ancak yakın rakamlar ise kabul edin onarılmasındansa pert olsun. Yine halk arasında pert olursa yenisini verirler gibi söylentiler oluyor. Bu sadece 0 km aldığınız aracınızın ilk poliçesinde geçerlidir. Yani aracı aldığınız sene pert olursa ve poliçenizde 0 kilometre araç klozu var ise yeni araç alabilirsiniz. Size parasını vermezler genelde. Sizin için showroomlarla pazarlık yaparlar siz gider aracınızı alırsınız. Eğer pert olan aracınızın yenisi yoksa size başka model bile sunabilirler. Ya da yetkili satıcının bu araç üretilseydi şu kadar olurdu şeklinde belirlediği fiyatı ödeyebilirler.
       
      Bu durumlarla karşılaşır içinden çıkamazsanız paylaşın destek olmaya çalışalım. Kazasız sürüşleriniz, iyi günleriniz olsun.
    • Yazan: Uğur DAĞ
      1973-75 arası 176 tane üretildi Anadol STC...Sonra ne oldu.. İki kişilik arabaya para mı verilir dediler ve bir efsane daha son buldu. "Süper Türk Canavarı".. Şimdilerde imkansız gelebilir ama bu canavar o zamanlar Dakar Rallisine bile katıldı. Yerli araba yeniden gündemde iken atasının izinde bir model çıkması dileğiyle..

    • Yazan: Uğur DAĞ
      Trafik kazası sonrası ilk olarak gerekli sağlık ve güvenlik önlemlerini alın.
      Daha sonra taraflar anlaşabiliyorsa anlaşmalı tutanak tutun. 
      Trafik sigortası (zorunlu mali sorumluluk sigortası) adı üstünde zorunludur. Kusurlu aracın kusursuz araç üzerinde oluşturduğu hasarı karşılar. Kazada kusurlu iseniz trafik sigortası sadece karşı tarafın hasarını karşılar sizin aracınıza bir faydası yoktur. Trafik sigortası aracın onarımı için orijinal parça vermek zorunda değildir. Kusurlu iseniz hasarsızlık indiriminiz bozulur. 
      Kaskonuz var ise kusurlu olsanız dahi hasarınızı karşılar. Ancak sizin karşı tarafa verdiğiniz hasara bir faydası yoktur. Kazada kusurlu olup kaskodan aracınızı yaptırırsanız hasarsızlık indiriminiz bozulur. Kusursuz iseniz işlemlere Trafik sigortasından değil de kaskodan devam etmekte fayda var. Dediğim gibi trafik sigortası orijinal parça vermek zorunda değil.
      Taraflardan birinde alkol şüphesi, sürücü değişikliği gibi şüpheniz varsa polise ihbar verirken bunu bildirin gelmeyebilirler. İlla polis gelmesi gerekiyor diyorsanız ufak bir beyaz yalan ile "başımı cama çarptım kendimi iyi hissetmiyorum" derseniz gelecektir. Yaralanma olmayan kazalara genelde gelmiyorlar. Polis gelipte tutanak tutmam diyorsa anlaşmalı tutanak için yardım isteyin. 
       
      Anlaşmalı tutanak tutulacak ise;
      Kazaya karışan tüm araçların plakaları, kazanın yeri görünecek şekilde fotoğraflar çekildikten sonra araçlar hareket edebiliyorsa uygun bir yere alınmalı. Anlaşmalı tutanaklarda fotoğraf zorunludur. Fotoğraf çekilmedi ise sigorta şirketi hasarı reddetmeye kadar gidebilir. Anlaşmalı tutanak en az iki taraf arasında tutulabilir. Bunun dışında, taraflardan birinin trafik sigortasının olmaması durumunda, hayvana çarpma, cisme çarpma, hasara kimin sebep olduğu belli olmayan park hali kazalarında, olay yeri terk kazalarda anlaşmalı tutanak tutulmaz. Anlaşmalı tutanak resmi niteliğindedir. Üzerinde oynama yapılmamalıdır. Sigorta şirketini kandırmaya yönelik hareketler resmi evrakta sahtecilik olarak değerlendirilir. Bunun dışında sigorta şirketleri sahtecilik tespit ettiği araç sahiplerini takibe almakta, daha sonra yaptıracağı poliçelerde kişiyi tehlikeli olarak görüp prim hesaplamalarını en üst seviyeden yapmaktadır. Anlaşmalı tutanağın asıl ve kopya sayfalarına tüm tarafların ıslak imza atmalarında fayda var. Anlaşmalı tutanaktaki beyan kısımları üst kısımda bulunan araç bilgileri sütunlarındaki A aracı/ B aracı kısmına göre doldurulmalı olası karışıklıkta kusursuz iken kusurlu olabilirsiniz. Kroki kısmında sizden teknik çizim yapmanız beklenmez kazanın oluşunu anlatır basit bir kroki yeterlidir. Cadde, sokak, bölünmüş yol, tali yol ve trafik levhalarını beyanda ve tutanakta işaretleyin. Kazaya karışan tüm tarafların ehliyet, ruhsat ve poliçe fotokopilerini alın. Evrak eksikliği vakit kaybına yol açar. Sigorta şirketleri eksik evrakla hiç bir işlem yapamaz. Anlaşmalı tutanağı mümkün ise mavi tükenmez kalemle doldurun. Anlaşmalı tutanak ve evraklar sigorta eksperleri tarafından alınarak TRAMER bilgi sistemine kaydedilir. Kusur değerlendirmesini SBM yapar. Ne kadar sürede sonuçlanacağı muallaktır. Kusur sonuçları %0, %50, %100 şeklindedir. Polis kusurlamalarından farklı olarak %25, %75 olarak kusurlama yapılmaz. O yüzden kazanın oluşunu beyanda net olarak yazın. Temassız kazalar henüz anlaşmalı tutanklarda değerlendirilemiyor. Akıllı telefonlar için mobil kaza tutanağı uygulaması gayet pratik olmuş. Tutanak tutulurken sizi yönlendirdiğinden hata yapma olasılığınız oldukça az.  
      Polis tutanağı tutulacak ise;
      Polis gelene kadar araçların sabit kalması gerekiyor. Polisin gelmesi yoğunluğuna göre değişir. Gerekli güvenlik önlemlerini alarak bekleyin. Sabır gerekiyor. Polis geldiğinde ben buna birşey yapamam diyebilir. Zabıt tutamayacaksa anlaşmalı tutanağın doldurulması için yardım isteyin. Beyan kısmına polisin gelip tutanak tutmadığını polisin desteğiyle anlaşmalı tutanak tutulduğunu kısaca belirtin. Bu kazada oluşan şüpheleri bir nebze engelleyecektir. Polisin işini kolaylaştırın. Kazanın izahını net yapın. Kavşakta olmuş bir kazaysa yüksek ihtimal iki tarafa da kusur yazacaktır bu yüzden anlaşmaya bakın anlaşmalı tutanak tutun. Polis olay yerinde size tutanağı vermez. Bu bir iki gün sürebilir size bir kod verip o kod ile bölge trafik veya karakoldan tutanağı almanız gerekiyor. Tutanağı almaya gittiğinizde ruhsatınız olmadan vermeyebilirler. Tutanak olmadan sigorta şirketi herhangi bir işlem yapmıyor. Tutanak gelene kadar aracımız öylece bekler.  
      Beyan yazılacak ise;
      Kaskonuz yoksa beyan yazamazsınız.  Beyan sigorta şirketlerinin genel olarak sevmediği bir ihbar türü bu yüzden makul olmak gerekiyor. İki araçlı bir kaza için beyan tutulmaz anlaşmalı tutanak, polis zaptı gerekir. Tek taraflı kazalarda olayı yer, zaman, oluşum şeklinde net olarak anlatmalısınız. Beyanla onarım sağlanacaksa bir an önce başvuru yapmalısınız 6 ay öncesinde oluşmuş bir hasara beyan yazarsanız sigorta şirketleri sorun yaratabilir. Beyanlı kazalarda da fotoğraf çekilmelidir.  
      Aklıma gelen herşeyi yazdım. Yinede bu nasıl diye soracağınız bir şey olursa buradan destek olabilirim. Eğer kaza sonrası okuyorsanız geçmiş olsun. İyi forumlar. 
       
    • Yazan: Uğur DAĞ
      Biraz arabayı sürün motor ve şanzıman normal kullanım ısısına ulaşana kadar. Sonra arabyla 2-3 kez arka arkaya hızlı dur kalk yapın, yani araba dururken gaz pedalını ortalama 3/4 basın (dikkat ESP olsa da yüksek tork nedeniyle patinaj atar). En son da bir kez yumuşak kalkışı deneyin. Eğer bu denemelerde araç zıplama ya da silkeleme hareketi yapmazsa güzel. (zıplama yaparsa mekatronik değişmesi lazım, silkeleme yaparsa volan/baskı balatasında sorun var demek) Sonra bir yokuşa gelip geri viteste bu yokuş yavaşça çıkın, DSG ler normalde çok dik olmayan rampalarda kendini baya bir yukarı çeker, siz bu denemeyi kendiniz gaza basarak yapın, yine zıplama yoksa güzel. (varsa mekatronik değişmesi lazım)  DSG ve Turbo yu denemek için bir test de şu olacak; yine bir yokuş bulun, yokuşta yan durun, yani yokuş yukarı solunuz yokuş aşağı sağınız olsun ve sola dönerek yokuşu orta bir hızda çıkmayı deneyin, zıplama yoksa güzel (varsa mekatronik değişmesi lazım), eğer ama araba ilk anda biraz güçsüz ve aniden uğultuyla hızlanma gerçekleştirirse ya turbo ya da kompresör valvinde sorun var demek. Bu valv pahalı bir şey değil, takması ile birlikte max 300 TL.  Motoru denemek için bir son test daha var; yine arabayı biraz sürmüş olun ve "biraz hızlı" gidebileceğiniz bir yola çıkın. 1500-2000 devirlerde seyredin. Tüm hoparlör pencere vs. ses yapacak herşeyi kapatın. Sonra gazı "kökleyin" (Vites D de olsun, S de 5000 devir civarında vites değiştirir) ve 2000-3000 devirdeki vites geçişlerine dikkat edin; tüm TSI lar bir ötme sesi yapar burda fakat çok ses yapıyorsa kompressörün su pompasına bağlı mıknatıs "bağlantısında" sorun var demek. Bu kısa vadede önemli birşey değil fakat uzun vaadede ne sorunlar yaratacağı da belli değil. Sadece bir "turbo cufcuf" dedikleri bir sese benzer bir ses çıkarır ki bazıları bunu sever bile. VW bu sorunla ilgili olarak yeni bir su pompası geliştirmişti fakat bunun da bozulduğunu gördüler. Yani bu soruna karşı kesin bir çözüm yok, fakat bu konuyla ilgili olarak "iyiniyet garantisi" kapsamına girme ihtimaliniz de yüksek.
×

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.